onsdag 26 juni 2013

Myggen 23 - Peter 0


I eftermiddags gav mig av till den "övergivna" båten satte i en kork i botten och drog den mot abborrvattnet, på vägen råkade jag korsa en väl dold myrstack vilket resulterade i en mindre arme myror i båten. Men inget skulle stoppa mig nu så efter lite viftande och sprutande med myggmedel var båten myrfri. Och korken jag konstruerat passade som en smäck. När klockan hade passerat halv nio hade jag totalt fått upp totalt 0 arter, inte ens haft ett hugg, så jag gav upp. Stigen till bilen går jämte en myr och där visade iallafall myggen att de gillar mig. Fick smått panik när det var ett moln runt mig konstant och några av de små liven följer med ner i luftstrupen varannat andetag. Usch. Imorgon kväll har min käre far lovat att guida mig på hans ungdoms sjö, fisk garanterat....

Här skulle jag viljat bo om jag var fisk.


Här mä.


Båt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar